Thursday 5 November 2015

RUMPAI LAUT SABAH - GRED AA KUNING



 

1 Pkt (150gm)
RM10
Kos Poslaju : 
RM7 sm/RM11 ss


Berminat boleh sms ke 017 5353 301/019 2933 261


KEBAIKAN PURE MARINE COLLAGEN :

• Kaya dgn omega-3 yg akan membuat kulit kenyal dan kencang.
• Merawat masalah kulit
• Iodine yang terdapat di dalamnya dikatakan mampu memperbaiki fungsi kelenjar thyroid sekaligus mencegah penyakit seperti Goitre (kelenjar thyroid membengkak).
• Mengencangkan/melicinkan kulit
• Mampu merendahkan kadar acidic dalam makanan yang diambil, justeru sesuai dimakan bersama nasi dan lauk-pauk berprotein yang mana kedua-duanya bersifat acidic. Contoh makanan yang menggunakan konsep ini adalah Onigiri dan Sushi.
• Penuh dengan collagen
• Kenapa sifat alkaline dalam Rumpai Laut itu tinggi? Antaranya adalah disebabkan kehadiran mineral yang tinggi dan pelbagai di dalamnya, mencukupi untuk keperluan manusia. Tambahan, Rumpai Laut adalah antara tumbuhan yang mempunyai banyak mineral didalamnya jika dibandingkan dengan sayur daratan yang lain. Antaranya ialah kalsium, kalium, zat besi, magnesium, iodine, dan zinc.
• Kaya dengan serat, meskipun struktur komposisinya tidak sama dengan tumbuhan/sayur darat. Ini secara langsung mampu mengawal paras gula dalam darah si pemakannya.
• Bersifat anti-mutagen dan anti-oksidan, justeru mampu merendahkan kadar kolestrol dan mencegah kedatangan penyakit seperti kanser dan penyakit jantung.
• Beberapa jenis Rumpai Laut bertindak sebagai agen detox. Terdapat komponen di dalamnya yang mampu bergabung dengan metal toksik dalam sistem pencernaan kita, lalu dinyahkan secara semulajadi melalui tahi.
• Ekstrak Rumpai Laut (Fucoidan) juga digunakan dalam penghasilan pil diet. Pil diet tersebut mampu membuatkan kita rasa cepat kenyang apabila makan dengan sedikit.
• Mula diperkatakan dalam dunia kesihatan sejak beberapa puluh tahun yang lalu, sedangkan ia sudah menjadi sebahagian diet orang Timur, terutama yang menetap dipinggir pantai, sejak berzaman lagi.

Natural Sabah Seaweed

Cara Penggunaan : 
Kena rendam semalaman, sebelum rendam kena basuh dulu mcm basuh beras. selepas rendam bsuh 2-3 kali kemudian rebus. Mase rebus campur dgn 2 liter air kosong. Lepas mendidih biarkan sejuk dan tapis kemudian masukkan dalam beberapa bekas untuk masuk dalam peti. Yang dlm tapisan kita masuk dlm bekas n boleh buat masker (maksudnya ada utk mkn n buat masker) simpan dlm peti ais. 


Cara nak makan : 
Sebelum sarapan 3/4 sudu  (waktu terbaik mase perut kosong dan mase nak masuk tidur) blh juga untuk buat masker 

KHASIAT PURE MARINE COLLAGEN :- 
10 x ganda tinggi dari sirip yu (satu mangkuk kecil rm300 )- khasiat same dengan sarang burung layang-layang (rm400 hingga ribuan) - 24% kolagen ni bersamaan 2 keping sarang burung layang-layang die tahan 3-4 week



TESTIMONI COLLAGEN
















9 comments:

  1. bagaimana caranya saya ingin membeli secara borong? email almira_amanda123@yahoo.com

    ReplyDelete
  2. MEMANG HEBAT!! BERKESAN ALHAMDULILLAH!!
    Baca KISAH SAYA :

    http://kolagenrumpailautasli.blogspot.com/

    ReplyDelete
  3. saya ingin membeli dalam kuantiti yang banyak.
    sila berikan info:
    1. harga sekilo (kuning/ungu)
    2. postage
    3. harga jualan runcit 100gm
    malikshariff@ymail.com

    ReplyDelete
  4. nak beli macam mana? pm saya suriakristal29@gmail.com

    ReplyDelete
  5. Ibu bf baby boleh ambil ke?dan sakit buah pinggang boleh makan ke?

    ReplyDelete
    Replies
    1. BF boleh amik PMC-ambil sesudu sehari, yer boleh

      Delete